+373 22 442 318

+373 79 403 338

1C:Alimentație publică

Caracteristici
  • General
  • Nomenclatura
  • Rețete
  • Vânzări
  • Emiterea produselor
  • Contabilizare depozitară
  • Raportare

Produsul software ”1C:Contabilitate ed. 3.0+Alimentația publică” este conceput pentru a automatiza evidența contabilă și fiscală la întreprinderile de alimentație publică: în restaurante, cantine, cafenele, baruri, întreprinderi fast-food, precum și în ateliere mici pentru fabricarea produselor semifinite sau produse de cofetărie.

Capacități:
* Menținerea listei de rețete, întocmirea calculelor,
* Stocarea rețetelor sub formă de documente cu o operațiune economică selectată (pregătire, descompunere, desfacere).
* Utilizarea mai multor rețete de produse semifabricate și feluri de mâncare, cu posibilitatea de a selecta cea necesară la momentul pregătirii. Pentru rețete complexe este implementat un mecanism de contabilizare ”fel în fel” cu un număr nelimitat de nivele de introducere. 
* Menținerea listei de produse interschimbabile și folosirea automată a acestuia atunci la decontare în producere și formarea fișelor de calcul.

Suplimentar la opțiunile configurației tipizate ”1C:Contabilitate ed. 3.0”, configurația ”Alimentația publică” ține cont de specificul întreprinderilor de alimentație publică și asigură o contabilizare conform specificului.

* Menținerea contabilității cantitative sau cantitative-sumare în contextul depozitelor.
* Contabilizarea operațiunilor standard ale depozitelor: intrări, mișcări, inventariere și decontarea stocurilor materiale de producere.
* Contabilizarea preparării produselor semifinite și a felurilor de mâncare, precum și cantitatea și sumele de ingrediente decontare în producere, conform rețetelor întocmite mai devreme. Evaluarea insuficienței de ingrediente, disponibilitatea produselor semifinite necesare, cantității necesare de ingrediente.
* Contabilizarea expedierilor și vânzările cu amănuntul.
* Contabilizarea coeficienților sezonieri de depășire, contabilizarea condimentelor.

Programul permite de a stoca informații despre mărfuri, produse, materiale, servicii. Pentru aceasta în configurație este prevăzut directorul ”Nomenclatura”, cu posibilitatea specificării tipului de nomenclator ”marfă sau fel de mâncare”.

Pentru fiecare nomenclatură individuală sau pentru tipul de nomenclatură în ansamblul său, pot fi indicate conturi contabile separate, care este pur și simplu necesar pentru companiile care lucrează în direcția culinară.

Pentru comoditatea funcționării a fost implementată posibilitatea menținerii unui director de nomenclatură cu reflectarea tuturor informațiilor necesare de industrie cu privire la:
* mărfuri,
* materiale,
* semifabricate,
* feluri de mâncare.
Este prevăzută posibilitatea de a contabiliza:
* unități suplimentare de măsură,
* interschimbarea ingredientelor cu coeficienți diferiți de înlocuire.
* mai multe ”tipuri de meniuri” cu costuri diferite ale mărfurilor și felurilor de mâncare.

Configurația permite: 
* menținerea listei de rețete și crearea fișelor tehnologice, 
* stocarea a mai multor variante de rețete, produse semifinite 
cu capacitatea de a determina cea necesară la momentul pregătirii.
Pentru rețete complexe, este prevăzută posibilitatea de a contabiliza ”fel în fel”, cu un număr nelimitat de nivele de introducere, care permite să se țină seama de toate, chiar și de cele mai complexe procese de producere a mâncărurilor și produselor semifinite din întreprindere.

În funcție de tipul de operațiune selectat, documentul poate efectua diferite funcții:
* preparare – se utilizează pentru întocmirea rețetei de pregătire a felului de mâncare din ingrediente,
* desfacere – se utilizează pentru întocmirea rețetei pentru desfacerea produsului pe ingrediente,
* descompunere – se utilizează pentru întocmirea rețetei pentru descompunerea felului de mâncare în componente.

Configurația permite de a menține contabilizarea vânzărilor angro și cu amănuntul, cu posibilitatea de a genera facturi de plată și facturi fiscale.
Vânzările cu amănuntul pot fi încărcate din sistemele front-office sau pot fi introduse manual în funcție de vânzări.

Rezultatele vânzărilor pentru tură reflectă documentul ”Raport privind vânzările cu amănuntul”, care înregistrează:
* expedierea mărfurilor; 
* primirea plății de la cumpărători în diverse moduri (în numerar, prin cupon, prin carduri de reducere etc.);
* primirea veniturilor din vânzări în casierie.

Pregătirea felurilor de mâncare și decontarea produselor sunt înregistrate prin documentul ”Emiterea produselor”. Folosind același document, este posibil de a obține rapoarte privind lipsa de ingrediente necesare pentru prepararea acestor feluri de mâncare, sau de a calcula necesitatea de ingrediente atunci când se planifică și se întocmesc meniuri de banchet.
Documentul utilizează mai multe moduri de utilizare a analogilor și a produselor semifinite.
Dacă nu există un oarecare produs în acest moment, este posibil de a emite felul de mâncare fără considerarea acestuia doar prin bifarea ”Ignorarea insuficienței”.

Pentru a deconta astfel de ingrediente de feluri de mâncare ca condimente, este implementat un mecanism special. Acest mecanism este recomandabil să se folosească atunci când, în cadrul emiterii unui produs, consumul de condimente este atât de mic încât nu are sens să reflectăm acest consum în baza informațională, deoarece o astfel de decontare poate duce la o acumulare de erori. La înregistrarea preparării felurilor de mâncare, aceste produse nu sunt decontate, ci se acumulează într-un registru special. La sfârșitul perioadei de raportare, condimentele acumulate sunt decontate prin documentul ”Decontarea condimentelor”.

Configurația permite de a menține contabilizare cantitativă sau cantitativă-sumară, cu posibilitatea specificării schemei contabile pentru fiecare depozit individual.
De asemenea, este implementată capacitatea de a specifica persoanele responsabile pentru fiecare depozit.

Programul prevede emiterea de produse semifabricate pentru procese tehnologice complexe, care implică etape intermediare, ceea ce va permite obținerea unor date corecte privind inventarierea.
Pentru fiecare tip de nomenclatură (marfă, fel de mâncare, material) este posibil de a configura propriile conturi contabile, ceea ce va permite decontarea nu doar a mărfurilor, dar și a materialelor.

Programul prevede generarea automată a rapoartelor reglementate, financiare, fiscale, statistice cu capacitatea de descărcare într-un fișier PDF pentru prezentare în formă electronică.

De asemenea, configurația conține un set de rapoarte standard care permit analizarea datelor privind soldurile, cifrelor de afaceri și tranzacțiilor într-o varietate de contexte.

Pentru analiza de gestionare și pentru control de activitate sunt furnizate rapoartele: 
* Analiza emiterii de produse;
* Fișa tehnologică; 
* Fișa de calcul;
* Calcularea prețului de cost al felului de mâncare;
* Rețete pe ingrediente;
* Raport privind intrarea mărfurilor;
* Borderou cu privire la mărfuri;
* Raport privind comercializarea mărfurilor și serviciilor.

Lăsa-ți numărul de telefon, noi revenim cu un apel